Trefwoord: consument (53 titels)
- Gilmore, James H., B. Joseph Pine II Authenticiteit : wat consumenten écht willen. 2e dr. 1e dr. 2008 (2010)
- Perry, Joe Christmas in Germany : a cultural history (2010)
- Easy city : interventies in een verscheurde stad. [Eindred. Freek Kallenberg] (2004)
- Fashion chachacha : fashion chained and unchained: chances and changes in the chain. [Contrib.] Dany Jacobs, Andreas Stockert (2004)
- Jacobs, Dany Looking at strategy. Fashion, design and the poradoxes of strategic vision. in : Fashion chachacha : fashion chained and unchained: chances and changes in the chain. [Contrib.] Dany , Andreas Stockert. 13-35 (2004)
- Stockert, Andreas Fashion consumers. How to serve them, if we don't know them? in : Fashion chachacha : fashion chained and unchained: chances and changes in the chain. [Contrib.] Dany Jacobs, Andreas Stockert. 3-12 (2004)
- Szymanska, Guido Welten hinter Glas : zur kulturellen Logik von Schaufenstern (2004)
- "Luxus und Konsum" - eine historische Annäherung. Hrsg. Reinhold Reith, Torsten Meyer (2003)
- Jugend, Mode, Geschlecht : die Inszenierung des Körpers in der Konsumkultur. Hrsg. Elke Gaugele, Kristina Reiss (2003)
- Köstlin, Konrad Kultur als Kapital - Kultur als Wirtschaftsgut (2003)
- Arnold, Rebecca Fashion, desire and anxiety : image and morality in the 20th century (2001)
- Gustavsson, Anders Scandinavian ethnological research contact with Europe in recent years (2001)
- König, Gudrun M. Die Moralisierung der Dinge. Transformationen der Konsumskultur um 1900. in: Volkskundliche Tableaus : eine Festschrift für Martin Scharfe zum 65. Geburtstag von Weggefährten, Freunden und Schülern. Hrsg. Siegfried Becker ... [et al.]. 275-285 (2001)
- Miellet, Roger, Marieke Voorn Winkelen in weelde : warenhuizen in West-Europa, 1860-2000 (2001)
- Rogan, Bjarne Consuming passion and erudite consumption. Approaches to a consumption phenomenon. in : An adventurer in European ethnology : [Festschrift dedicated to professor Bo Lönnqvist September 29, 2001]. Ed. Pirjo Korkiakangas, Elina Kiuru. 85-109 (2001)
- Urry, John The tourist gaze. 2nd ed. (2001)
- Verheggen, Pieter Paul, Frits Spangenberg Nieuwe Nederlanders : etnomarketing voor diversiteitsbeleid (2001)
- Bacon-Smith, Camille Science fiction culture (2000)
- Klein, Naomi No logo : no space, no choice, no jobs (2000)
- Löfgren, Orvar The cult of creativity. in : Volkskultur und Moderne : Europäische Ethnologie zur Jahrtausendwende : Festschrift für Konrad Köstlin. Hrsg. Institut für Europäische Ethnologie der Universität Wien. 157-167 (2000)
- Maffesoli, Michel The time of the tribes : the decline of individualism in mass society Oorspr. titel en uitg. Le temps des tribus. Paris : Méridiens Klincksieck, 1988 (2000)
- Pleck, Elizabeth H. Celebrating the family : ethnicity, consumer culture, and family rules (2000)
- Wolf, Michael J. The entertainment economy : how mega-media forces are transforming our lives (2000)
- Beckers, Theo Het landschap als kijkdoos. in Landschap in meervoud : perspectieven op het Nederlandse landschap in de 20ste/21ste eeuw. Red. Jan Kolen, Ton Lemaire. 235-250 (1999)
- Blaschka, Martina Tupperware als Lebensform. Die Schüssel, die Party, die Beraterin. Eine empirische Studie (1998)
- Geschiedenis van de provincie Utrecht. Red. C. Dekker, Ph. Maarschalkerweerd, J.M. van Winter. 3 dl Dl. 1. Tot 1528 Dl. 2. Van 1528 tot 1780 Dl. 3. Vanaf 1780 (1997)
- Hondelink, Philippe Grutters worden grootgrutters. Levensmiddelen in Amsterdam (1997)
- Nissenbaum, Stephen The battle for Christmas : a cultural history of Amerca's most cherished holiday (1997)
- Baudrillard, Jean The system of objects (1996)
- Jansen, F.L. Verandering in verkooptechniek en koopgedrag. in: Geschiedenis van Noord-Brabant 1796-1996. Dl. 2. Emancipatie en industrialisering 1890-1945. 216-223 (1996)
- Povée, Henk De eeuw van Blokker. Honderd jaar huishoudbranche in Nederland (1996)
- Steen, J.H. van der De grootste winkel van Leiden (1996)
- Geschiedenis en bestanden. [Verslag van het symposium gehouden te Enkhuizen 10 december 1994 ter gelegenheid van het vijftig jarig bestaan van de Vereniging Oud Enkhuizen]. Red. K.W.J.M. Bossaers, H.M. Brokken, J.Keppel, P.J. de Vries (1995)
- Gastel, Bert van, Joss Hopstaken Roosendaalse middenstand in de etalage. Een beeld van de middenstand en de middenstanders in Roosendaal en Nispen in de negentiende en twintigste eeuw (1995)
- Jager, J.L. de Arm en rijk kunnen bij mij hun inkopen doen. De geschiedenis van Albert Heijn en Koninklijke Ahold (1995)
- McKendrick, Neil The commercialization of leisure: botany, gardening and the birth of a consumer society. 567-613 In: Il tempo libero: economia e società (loisirs, leisure, tiempo libre, Freizeit). A cura di Simonetta Cavaciocchi (1995)
- Otterlloo, Anneke van The development of public distrust of modern food technology in the Netherlands. Professionals, laymen and the Consumers' Union. in: Food technology, science and marketing: European diet in the twentieth century. Ed. Adel P. den Hartog. 253-267 (1995)
- On fashion. Ed. Suzanne Benstock, Suzanne Ferriss (1994)
- Schuurman, Anton Evolutie en involutie. De ontwikkeling van de materiële cultuur op het Nederlandse platteland in de negentiende eeuw. in: Op lange termijn. Verklaringen van trends in de geschiedenis van samenlevingen. Red. Henk Flap en Marco H.D. van Leeuwen. 17-36 (1994)
- Consumption and the world of goods. Ed. John Brewer, Roy Porter (1993)
- Neue Wege zur Ernährungsgeschichte; Kochbücher, Haushaltsrechnungen, Konsumvereinsberichte und Autobiographien in der Diskussion. Hrsg. Dirk Reinhardt, Uwe Spiekermann, Ulrike Thoms (1993)
- Feenstra, M.H., A.M. Hamstra Het ideale ei?; opvattingen, kennis en gedrag van consumenten met betrekking tot eieren (1993)
- Kuiper, N.Y. Het menu van morgen: consumentenacceptatie en trends op het gebied van voeding (1992)
- 90tal visioner och vägval (1991)
- Jansen, F.L. Kledinghandel in transitie; een eeuw detailverkoop te 's-Hertogenbosch; oorsprong en ontwikkeling van het familiebedrijf 'A.F. Jansen' 1889-1987 (1991)
- Lemire, Beverly Fashion's favourite; the cotton trade and the consumer in Britain, 1660-1800 (1991)
- Balans en perspectief ... [IV:] Moderne levensstijlen. Red. Carl C. Rohde (1990)
- Balans en perspectief ... [IV:] Moderne levensstijlen. Red. Carl C. Rohde (1990)
- Consumption, identity, and style; marketing, meanings, and the packaging of pleasure. Ed. Alan Tomlinson (1990)
- Bergmeier, Monika Wirtschaftsleben und Mentalität, Modernisierung im Spiegel des bayerischen Physikatsberichte 1858-1862 (Mittelfranken, Unterfranken, Schwaben, Pfalz, Oberpfalz) (1990)
- Schreurs, Wilbert Geschiedenis van de reclame in Nederland 1870-1990 (1989)
- Schlegel-Matthies, Kirsten Anfänge der modernen Lebens- und Genussmittelwerbung: Produkte und Konsumgruppen im Spiegel von Zeitschriftenannoncen. 277-308 In: Durchbruch zum modernen Massenkonsum. Lebensmittelmärkte und Lebensmittelqualität im Städtewachstum des Industriezeitalters. Hrsg. Hans Jürgen Teuteberg (1987)
- Gastelaars, Marja Een geregeld leven : sociologie en sociale politiek in Nederland 1925-1968 Tevens proefschrift Rijksuniversiteit Leiden (1985)
© 2008 KNAW/Meertens Instituut