Trefwoord: advertentie (39 titels)
- Korkiakangas, Pirjo Artefacts and advertising: from necessity to tempting experiences. in: Touching things : ethnological aspects of modern material culture. Ed. Pirjo Korkiakangas ...[et al.]. 147-161 (2008)
- Simon, Michael De ooievaar als kinderbrenger. Tien notities bij een succesverhaal in: De kleine Olympus : over enkele figuren uit de alledaagse mythologie. Red. Eveline Doelman, John Helsloot. 36-50 (2008)
- Sliedregt, Cor van Oprechte Haerlemse Courant : advertenties betreffende muziek, toneel en schouwburg (2008)
- Wojtkowiak, Joanna, Gerard Wiegers Moslims doen het helemaal zelf. Veranderende islamistische uitvaartrituelen in Nederland. in: Rituele creativiteit : actuele veranderingen in de uitvaart- en rouwcultuur in Nederland. Red. Eric Venbrux, Meike Heessels, Sophie Bolt. 31-43 (2008)
- Doodstil : dood en begraven in Groningen. Red. IJnte Botke, Herman Maring , Coen Peppelenbos (2007)
- Mieder, Wolfgang Hänsel und Gretel : das Märchen in Kunst, Musik, Literatur, Medien und Karikaturen (2007)
- Attraktion und Abwehr : die Amerikanisierung der Alltagskultur in Europa. Hrsg. Angelika Linke, Jakob Tanner (2006)
- Laderman, Gary Rest in peace : a cultural history of death and the funeral home in twentieth-century America (2005)
- Lukken, Gerard Een barmhartige kerk? Spanningsvelden in de uitvaartliturgie (2005)
- Yoder, Don The Pennsylvania German broadside : a history and guide (2005)
- Heden gij, morgen ik : gedenken in proza en poëzie. Verz. en ingel. Puck Kooij (2004)
- Disco divas : woman and popular culture in the 1970s. Ed. Sherrie A. Inness. [Contrib. Steve Craig ...et al.] (2003)
- Bas, Jan de Een mijter zonder kruis : Sint-Nicolaas in de protestantse pers 1945-2000 (2003)
- Furnée, Jan Hein Winkeletalages als moderne massamedia. Visuele cultuur en sociale verhoudingen in Den Haag, 1850-1890. in : Het karakter van de visuele cultuur in de negentiende eeuw. [Lezingen van het congres The character of nineteenth-century visual culture, 2002] (2003)
- Hänel, Dagmar Bestatter im 20. Jahrhundert : zur kulturellen Bedeutung eines tabuisierten Berufs (2003)
- Hosselmann, Birgit Todesanzeigen als memento mori? : eine empirische Untersuchung von Todesanzeigen der Gegenwart. 2. , überarb. und verk. Aufl. 1e dr. 2001 (2003)
- Jacobs, Marc Moederdagen. Rijpe vruchten van personencultus, lobbywerk en PPS (2003)
- The anthropology of media : a reader. Ed. Kelly Askew, Richard R. Wilk (2002)
- Schipper-van Lottum, M.G.A. (Bix) Advertenties en berichten in de Amsterdamse Courant uitgetrokken op kleding, stoffen, sieraden en accessoires tussen de jaren 1672-1765 Afl. 7 A-B: 1712-1716. 2 dl. (2001)
- Gooijer, Annemieke M. de "Om tot Sint Nicolaas Presenten te kunnen dienen" : het Sinterklaasfeest in de tweede helft van de achttiende eeuw 2 delen Doctoraalscriptie Vrije Universiteit Amsterdam (2000)
- Schipper-van Lottum, M.G.A. (Bix) Advertenties en berichten in de Amsterdamse Courant Aanvulling carga-lijsten Blz. 1-12: Uit boek dutch corantos Blz. 13-101: Uit Amst. courant 1672-1696. (2000)
- Inness, Sherrie A. Tough girls : woman warriors and wonder women in popular culture (1999)
- Rolshoven, Johanna Repräsentationen des modernen Lebenslaufes in der Weinwerbung (1999)
- Vercauteren, Frans Vooruitgang en bloei van Waalwijk. Advertenties als spiegel van een progressieve samenleving (1999)
- Gordon, Ian Comic strips and consumer culture : 1890-1945. 2e dr. 1e dr. 1998 ([1998])
- Krug, Annette Kleidung im Lingener Land 1815-1914. Eine Quellenuntersuchung (1998)
- Stott, Annette Holland mania. The unknown Dutch period in American art and culture (1998)
- Kerkhoff-Hader, Bärbel Werbewirksam. Medienvermittelte 'Volkskultur' (1997)
- Nissenbaum, Stephen The battle for Christmas : a cultural history of Amerca's most cherished holiday (1997)
- Hartog, Adel P. den The role of nutrition in food advertisements: the case of the Netherlands. in: Food technology, science and marketing: European diet in the twentieth century. Ed. Adel P. den Hartog. 268-280 (1995)
- Dégh, Linda American folklore and the mass media (1994)
- Waits, William B. The modern Christmas in America : a cultural history of gift giving (1994)
- Brongers, J. Ayolt Advertenties in achttiende-eeuwse couranten 103-113 In: Kwartiermakers voor communicatiegeschiedenis; een hommage aan dr. Maarten Schneider bij gelegenheid van zijn tachtigste verjaardag. Red. Joan Hemels (1993)
- Huisman, Frank Gezondheid te koop; zelfmedicatie en medische advertenties in de Groninger en Ommelander courant 1743-1800. In: De medische markt. Ed. Willem de Blécourt, Gerrit van Vegchel. 90-130 (1993)
- Neumann, Christina Kleidung und Textilien im Spiegel indirekter Quellen des 19. Jahrhunderts aus Norddeutschland (1991)
- Een analyse van 85 jaar voedingsmiddelenadvertenties; voedingsinformatie in reclame. Hartog, A.P. den, P.A. Flach, G.J. Bos (1989)
- Blokker, Jan De wond'ren werden woord en dreven verder : honderd jaar informatie in Nederland 1889 - 1989 (1989)
- Frese, Karin Wie Eltern von sich reden machen; sprachliche Analyse von Geburtsanzeigen in Tageszeitungen zwischen 1790 und 1985 (1987)
- Franke, Herman De dood in het leven van alledag: twee eeuwen rouwadvertenties en openbare strafvoltrekkingen in Nederland (1985)
© 2008 KNAW/Meertens Instituut